Welcome to my woolly world

vrijdag 26 augustus 2011

Ter adoptie: Pixie, 8 weken

Sommigen onder jullie weten al dat ik weeskittens voor het asiel opvang. Om zo min mogelijk kittens op de site van 't asiel te moeten zetten, maak ik hier een beetje 'reclame'.

Vanaf 9 weken zoeken deze kleine rakkers een nieuwe thuis. Ze zijn dan gechipt, ontwormd, ontvlooid, en een eerste x ingeënt tegen kattenziekte. Een adoptie kost 45€ en deze kittens dienen gesteriliseerd/gecastreerd te worden. Deze week kwam poes/kitten nr 600 (van 2011) in 't asiel binnen ...


Momenteel is kleine Pixie (voorlopige naam) op zoek naar een nieuwe thuis. Pixie is een lapjeskatje (zijn altijd vrouwelijk) en nogal ondeugend, dus ze wordt best niet bij (kleine) kinderen geplaatst.
Hoe ondeugend is ze?
Ze komt slapen en spinnen op je schoot, komt likjes geven in je gezicht, maar wordt  niet altijd graag geaaid en begint dan te bijten. Wij proberen haar dat af te leren, maar dit lukt totnogtoe niet echt.
Wij hopen daarom op een liefhebber van ondeugende lapjeskatjes die in Pixie leuk gezelschap ziet, want dat is ze absoluut!

Pixie is de kleine deugniet op de achtergrond, mijn kat krijgt er soms horens van :-)





Hier de links naar 2 filmpjes van haar op youtube.
*Pixie, 8 weken
*Pixie, 6 weken

7 opmerkingen:

  1. 600? En dat is dan alleen nog maar in dat asiel... Pff.
    Ik heb jammer genoeg geen plaats meer voor nog meer kattenschatjes. Klopt het nog dat vanaf 2016 elke kat gesteriliseerd moet worden? Er is alleszins nog veel werk aan de winkel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie poesjes, maar ik vang een hele bende verwaarloosde dieren, op 4paarden,5 dwerg konijnen en 2 poezen nu moet ik stoppen met pijn in het hart voor die arme dieren...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een dotje.....smelt...........ik zou haar zo willen hebben, maar ik heb al 7 poezels, dus helaas niet. Maar wat is ze leuk!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Onze twee jongens hebben ons tot nu toe al geleerd dat het niet makkelijk is om verbouwingen en katten te combineren. ;) Binnenkort worden ramen uit het huis gehaald, deuren, ... en gelukkig hebben we vrienden gevonden die onze jongens dan tijdelijk een 2-tal of 3-tal weken kunnen opvangen.
    Anders met superveel plezier, want het ziet er mij een zalig katje uit! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind Pixie eerst en vooral de perfecte naam hebben en ik vind haar enorm mooi. Zou haar zo in huis nemen maar met de cattery is dat wat moeilijk. Wat ik denk is dat Pixie haar gedrag zo is omdat ze geen mama heeft. Ik denk dat ze er heel erg baat bij zou hebben als ze bij een mama poes zat met kittens van dezelfde leeftijd. Pixie is even oud als onze kittens en als die iets uitsteken dat geeft mama poes soms een ferme tik op de kleintjes om te zeggen ,pas op. Ik zie dit bij onze kleindochter ook.Net als de kittens probeert ze je uit, wat laat je toe en waar trek je je grens en ze probeert steeds meer.Als je zo'n kleuter of zo'n kitten niet corrigeert worden het baldadige dwingelandjes.Ik zou er daarom zeker op reageren als Pixie bijt of zo bv door heel hard in haar gezichtje te blazen en haar eventueel een zachte tik te geven op haar neus. Sukses met de dame.Als ik kon zette ik ze bij onze mamapoes en de kittens maar helaas is dit niet zo practisch.
    Nicky

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En heeft Pixie al een adres? Ze is wel echt een ondeugend plaatje...smelt smelt..
    Liefs A.J

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Pixie werd vandaag gesteriliseerd maar heeft nog geen nieuwe thuis :-)

    BeantwoordenVerwijderen