Welcome to my woolly world

dinsdag 27 september 2011

Lunchtasje met 'snelbloem'

Dochter neemt sinds vorig schooljaar de lunchtas van zoon mee. Omdat die nogal jongensachtig is maakte ik eentje in haar favoriete kleur van 't moment: turquoise.
De bolletjesstof is een waterafstotend tafelkleed van Zeeman. De bodem werd verstevigd, maar eigenlijk had ik beter de hele zak verstevigd daar de stof wat slapjes is, ook al is hij dubbel.  Vermits hij enkel nog dit schooljaar moet dienen ga ik hem laten voor wat hij is.


Omdat zij ons attent maakte op recyc/kleren, gebruikte ik ook wat afgedankte spulletjes. Zonder haar zou ik daar nooit op gekomen zijn. In dit geval diende het appelzakje om paspel en een snelbloem van te maken.  De elastiek van de stopper van een oude anorak gebruikte ik als lus voor de knoop.

 


Tassen  maak ik altijd zonder patroon. Ik meet hoe groot het eindresultaat moet zijn, knip voor-, achter-, zijkant en hengsel uit de stof.
Handleidingen vind je o.a. Eloleo, Polkadotjes en Elisanna.

De tas kon wel wat frivoliteiten gebruiken dus bedacht ik een 'snelbloem'.


Teken een cirkel op de stof en jaag de poes weg.



Knip de cirkel uit, zigzag de rand, drieg hem daarna manueel met een lange draad. Trek de draden samen.


Zet de draad goed vast en naai één of twee knopen op het gaatje en klaar is de snelbloem!

13 opmerkingen:

  1. Wat geweldig gedaan...de bloem vind ik ook supermooi.....!

    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een superleuke tas!!
    En wat een übersnoezig poesje :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Phoe, ik vind tassen nogal wat om te maken, maar bij jou ziet het er zo makkelijk uit! Mooi geworden hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo grappig, de poes die een beetje kwam helpen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. zo'n supersnelle bloem, dat is het soort tips waar ik zit op te wachten zie.
    Mooi tasje ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die bloem is echt geweldig!
    Volgens mij moet dit zelfs mij lukken!
    Bedankt!
    Gr,
    Julia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke tas! Wel fijn als je zo 'samen' kan werken (met je kat) ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De tas ziet er inderdaad super uit. Maar de bloem vind ik nog het leukste van al!

    BeantwoordenVerwijderen