Welcome to my woolly world

woensdag 26 september 2012

Boeken kaften

1 september en het daarbij horende boekengekaft is al even gepasseerd. De meesten mochten gekaft op de reguliere manier, eentje op een manier die ik nog niet kende dus leerden wij weer iets bij.

Mijn eigenste boekje verdiende ook een mooie kaft, namelijk eentje van stof. Een manier van kaften die velen onder jullie reeds kennen. Simpel maar efficiënt. Met als extraatje een pennenhouder.


Het stofje doet mij een beetje terugdenken aan het eerste leerjaar met zuster Michaël als juf. Van digitale borden was toen nog geen sprake, van computers evenmin.
Het grote groene schoolbord met mooie houten rand, de potloodslijper op haar bureau waarbij je aan een hendeltje mocht draaien om je potlood te slijpen, *betrapt worden op duimzuigen*, op 6 december je sinterklaasspeelgoed mee naar school mogen brengen, *je plas moeten ophouden tot aan de speeltijd, ook al was het dringend*, *het was echt hééél dringend zuster*, bikkelen op de speelplaats, in je vinger gebeten worden door een muis die uit het gazon kwam piepen en die je met de staart omhoog tilde, ... leuke herinneringen!



P.S. Bikkelen was een spelletje met 5, oorspronkelijk metalen, later ook plastic 'bikkels'

1 opmerking:

  1. Wat een leuke kaft. En die herinneringen aan vroeger heb ik ook en probeer ik nu in mijn klas toch weer tot leven te brengen. Samen een namiddag breien, met het speelgoed van de Sint spelen in de klas, de prooien van onze 2 katten mee naar de klas nemen ( vleermuis, libelle) en samen met een vergrootglas bestuderen, knikkeren op de speelplaats. Ik heb gewoon een droomjob, allé dat vind ik toch.

    BeantwoordenVerwijderen