Welcome to my woolly world

maandag 17 januari 2011

Lijstje

Ik dacht, ik maak eens een lijstje. Een lijstje van de boeken die ik in 2010 heb gelezen. Een wonder want lezen vond ik altijd al tijdverspilling (ja, ik hoor u wel steigeren). Ik wilde creëren, maken, doen, zien! Totdat ik eind 2009 een ferme tik kreeg en besloot om een bladzijde om te slaan.
Begin 2010 leende ik, naast 29 strips voor de kids, een roman voor mezelf in de bib (wij zijn gezegend met een bib waar 10 boeken pp mogen uitgeleend worden). En stilaan werden dat meer romans en minder strips. Wat ik in de bib niet vond, werd gewoon aangekocht voor mij na een suggestiemailtje. Geef toe, waarom zou een mens lid worden van een boekenclub?

De ontdekkingstocht van 2010 :

1. 1000 Schitterende Zonnen (Khaled Hosseini)
2. De Franse tuinman (Santa Montefiori)
3. Het vlinderkistje (Santa Montefiori)
4. De zusters Boleyn (Philippa Gregory) -> Schitterend boek!
5. Altijd Moe (Chantal Smedts)
6. De schoenenclub (Beth Harbison)
7. Bruid op bestelling (Janet Skeslien Charles)
8. De Vliegeraar (Khaled Hosseini)
9. De vrouw die alles had (India Knight)
10. Hartsvriendinnen (Jane Green)
11. Het huwelijksbureau (Farahad Zama)
12. Holy Cow! (Sarah Mc Donald) -> aanrader voor mensen die naar India willen reizen
13. Brick Lane (Monica Ali)
14. Madras in de regen (Samira Ali)
15. Naar Afghanistan komt God alleen nog om te huilen (Siba Shakib) -> meest aangrijpende boek
16. Samir & Samira (Siba Shakib)
17. De gouden Kooi (Zainab Salbi) -> over het leven onder Sadam Hoessein
18. Het satijnen Hart (Remco Campert)
19. Tegenlicht (Dani Shapiro)
20. Zout op mijn huid (Benoîte Groult) -> gestopt in de helft wegens te langdradig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten