Welcome to my woolly world

maandag 11 februari 2013

Budgetvriendelijk Londen

Omdat de zoon over 3 maanden 15 wordt, en de dochter 13 besloot ik vorig jaar om mijn spaarpotje de komende tijd te reserveren voor trips naar het buitenland.
Over niet eens zoveel jaren wil hij niet meer mee met z 'n moeder, en dus wil die moeder graag nú herinneringen opslaan voor later.

Als single ouder is het budget beperkt. Maar ik leer hen dat je met een klein budget ook veel kan, al vergt dat misschien wat meer creativiteit.
En creativiteit hebben wij gelukkig in huis.

Een maand geleden vond ik een budgetvriendelijke reistip in mijn mailbox dankzij de nieuwsbrief van Eurostar. Wakker worden vóór de haan ging kraaien speelde voor een keer in mijn voordeel.
Met een dosis berekende impulsiviteit boekte ik die ochtend 3 tickets aan halve prijs.
Als kers op de taart reserveerde ik een vroege heenreis en de laatste terugreis met tussenin een logement in een budgetvriendelijk Engels hotelletje vlakbij St Pancras station en de metro

Beeld u in: een voorgevel die niet zou misstaan in een Britse M' Lord-reeks, tapijt overal waar je je voeten zet, Engels ontbijt in de kelder met uitzicht op de benen van menig passant. Kortom, bed, bad & ontbijt in een rustige buurt.
Boeken deed ik bij booking.com waar je tot 2 dagen voor je verblijf kostenloos! kan annuleren.


Wat staat er zoal op het budgetvriendelijke programma?

Primrose Hill ipv The London Eye.
London Walk 'The Tower Tour' ipv een bezoek aan The Tower.
Streetfood in Brick Lane, Regent 's Park road, Spitalfields ipv op restaurant.
Tate Modern met gratis tentoonstellingen. Wandeling aan het Regent 's Canal.

Om een idee te krijgen van Little Venice aldaar:


 of naar grotere waarschijnlijkheid:


Tussendoor lassen we genoeg rustpunten in om moeder op de been te houden. Want die heeft zich onlangs geabonneerd op de nieuwsbrief van de TGV.

6 opmerkingen:

  1. dat lijkt wel het hotelletje waar ik verbleef in londen !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Tilda,

    Ik wens jullie een hele fijne trip

    Liefs
    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. jaloers!
    Geniet ervan, met je twee tieners ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk! Londen!
    Wij zijn zelf al vaak in de stad geweest en logeren altijd in één van die hotelletjes bij Saint Pancras, ook via booking.com... de enige manier om het betaalbaar te houden!

    Tips:
    - eten in een engelse of ierse pub: voor heel weinig eet je er de lekkerste typische gerechten! (vaak bestellen aan de toog)
    - http://www.portobellomarket.org/
    - http://www.camdenlock.net/
    - http://www.spitalfields.co.uk/markets.php#.UR5-6R1g9xs ; zéker op zondag, dan is er veel meer
    - de straten van Covent Garden

    Maaaaar let op voor gauwdieven! Ze zijn heeeel snel weg met gsm's e.a. dingen die in je zakken zitten :-(

    Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Camden vonden de kinderen superleuk! Helaas mag je na 17u geen pubs of brasseries met kinderen betreden.
      Enne, merci voor de tips, ik ben meteen volger geworden van jullie blog.

      Verwijderen
    2. Londen is leuk, he!
      Oei dat van die pubs wist ik niet ;-)

      Verwijderen