Welcome to my woolly world

maandag 4 februari 2013

Lang leve de bus!

Vandaag nam ik voor 't eerst de bus. Met een auto voor de deur is dat geen evidentie.
Met een  auto waarvan de teller op 199985 km staat iets meer. Zeker omdat pas over 3 weken de distributieriem zal vervangen worden.
Omdat een mens er in allerlei, ook zelf gezochte, situaties naar streeft om er het beste van te maken ging ik op zoek naar andere vervoersmethodes.
Het meest voor de hand liggend was dus de bus wegens bushalte gesignaleerd op 100m.
Na 15 minuutjes relaxed rijden was ik in hartje Diest.
Geen bumperklevers, geen foute manoeuvers, geen parkeerplaats zoeken, me niet bekommeren om een ticket voor of achter mijn autoruit. Kortom, no stress!
En omdat ik me openstelde voor de mensen rondom, kreeg ik er nog enkele babbels bovenop. Ik speelde gewoon mee in mijn eigen human interest-aflevering!

Verderop deze week toon ik u enkele beelden van Diest in de motregen. Want dankzij dit busavontuur nam ik even de tijd om wat snapshots te maken van Diest en het opnieuw openleggen van de Demer.
Over enkele jaren wordt de ruimte daar rondom helemaal ingenomen door appartementsblokken en zullen mijn foto 's historie zijn.

Omdat het nog koud is verkoos ik vandaag mijn gele halswarmer te dragen. Warm in de nek en de hals, makkelijk onder een jas en mooi op een pull of golfje.






2 opmerkingen:

  1. Geef mij maar de fiets of de trein! Alhoewel een busrit ook eens fijn kan zijn. Maar ik weet niet goed hoe het komt, maar ik zit nooit zo op mijn gemak op de bus. Misschien heeft het jaar dat ik de bus MOEST nemen er wel iets mee te maken. 's Morgens vroeg in een volgestampte bus met een hoop tierende tieners (ook al was ik zelf een tiener ;-) ), pfieuw, blij dat ik het jaar daarop met de fiets mocht gaan!

    Hoe dan ook: mooie sjaals! De gele zou op dit moment ook mijn favoriet zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een volle bus ... da 's inderdaad niet het toppunt van ontspannen reizen :-)

      Verwijderen